Bästa programvaran för livechatt för kundtjänst

Annonser

Senast uppdaterat den 01/08/2023

Livechatt är precis som en budbärare och är ett viktigt verktyg för företag i dag. Automatiseringen i realtid tar emot förfrågningar från kunder och besvarar dem på nolltid, vilket leder till högre kundnöjdhet. I den digitala eran minskar programvaran för livechatt kostnaderna för kundtjänst och ger bättre resultat.

Annonser

Kundernas synvinkel

Ur kundens synvinkel är en användbar livechatt en tidsbesparing. De får svar på sina frågor omedelbart. Enligt en undersökning av Forrester förväntar sig 41% av kunderna livechatt på webbplatser. Livechattar förbättrar upplevelsen från början till slut för kunderna och tjänsteleverantören. Dessutom ger det dem självförtroende att bygga upp en relation med tjänsteleverantören.

Leverantörer Visa

Leverantörer Visa Leverantörer Visa Till skillnad från personliga telefonsamtal och e-post minskar dessutom driftskostnaderna eftersom en agent kan ta hand om 3-5 personer åt gången. Livechattar ökar precisionen i den omedelbara feedbacken.

Programvara för livechatt

Här är några av de bästa livechattprogrammen som fungerar bra:

Bitrix24

Bitrix24 är en av de högst rankade programvarorna för livechatt. Den fungerar effektivt med alla innehållshanteringssystem (CMS). Bitrix24 erbjuder kostnadsfria och billiga användarplaner som gör det möjligt för 12 agenter åt gången att kommunicera. Det är inte begränsat till enbart livechattrutan, utan kan även kopplas till andra sociala nätverksplattformar. Den bearbetar och automatiserar den sparade informationen för framtida marknadsföringskampanjer.

Chatbot

Deras effektiva, anpassningsbara mallar är perfekt anpassade för kundsupporttjänster. Den kan ge kontinuerlig support dygnet runt med problemlösande interaktiva bilder och formulär, inklusive knappar och videor. Det sparar tid eftersom leverantören kan automatisera det med FAQ-svar och fokusera på viktigare frågor. Företaget erbjuder också sina tjänster i ett flerspråkigt gränssnitt och bidrar på så sätt till att skapa mervärde för globala företag.

Chatra

Chatra är en lättanvänd kundtjänst. Den har inbyggda mallar och två lägen, online och offline. Det hjälper leverantören att hälsa kunderna på landnings- och kassasidor med automatiserade meddelanden. Det gör det också möjligt för kunderna att få ett anpassat popup-meddelande, vilket gör det till en smidig upplevelse att få svar på sina frågor. Dessutom hjälper den till på kassasidorna.

Chaport

Chaport erbjuder insikter om skrivning, information om besökare och en flerspråkig chatt widget. Med hjälp av API kan den integreras i mer än 2 000 appar och webbplatser. Det gör det möjligt för leverantören att skicka automatiska svar på vanliga frågor och skicka automatiska inbjudningar till relaterade länkar. Chaport svarar på inkommande frågor från anslutna appar och webbplatser i realtid från en chatt-widget. Den genererar en rapport om nya, återkommande och missade kunder.

Drift

Drift erbjuder en modern köpupplevelse med hjälp av AI. Automatiserade mallar gör kunderna nöjdare och gör det möjligt för agenten att skapa ett effektivt arbetsflöde. Drift AI-robotar kommunicerar med kunderna dygnet runt. De erbjuder Revenue Acceleration, som omvandlar kundernas intressen till konverteringar och ger högre intäkter. Den har ett engagerande gränssnitt som skapar en relation mellan kunder och tjänsteleverantörer.

Engagebay

Engagebay är ett allt-i-ett-verktyg. Engagebay utför alla uppgifter effektivt, från automatisering till arbetsflöden. De erbjuder ett användarvänligt gränssnitt för livechatt som gör det möjligt för kunderna att ställa sina frågor omedelbart. De erbjuder ett användarvänligt gränssnitt för livechatt som gör det möjligt för kunderna att ställa sina frågor omedelbart. Engagebay är en av de mest prisvärda tjänsterna för hantering av kundrelationer (CRM) och kommer säkert att få mer uppmärksamhet i år.

Freshchat

Freshchat är utrustat med automatiserade robotar och AI. Det gör det möjligt för användaren att skapa flödesscheman och kommunicera med kunderna direkt. Den kan anslutas till andra budbärare som Facebook och WhatsApp och sparar kundernas uppgifter så att de kan användas för framtida kampanjer. Den har en unik funktion, Intelli Assign, som hjälper systemet att tilldela en fråga till en viss expertagent baserat på dennes kompetens.

Intercom

Intercom är ett amerikanskt programvaruföretag som också erbjuder programvara för livechatt. Användare kan anpassa botchattar och engagera kunden med interaktiva meddelanden med hjälp av det moderna gränssnittet. Gifs, emojis och skrivindikatorer bidrar till att göra upplevelsen bekvämare för kunden. Den har en mycket snabb svarstid och fungerar enligt principen om kundsupport, engagemang och marknadsföring.

Den har en mycket snabb svarstid och fungerar enligt principen om kundsupport, engagemang och marknadsföring.

LiveChat är det mest använda och rekommenderade programmet för livechatt. Som namnet förklarar finns det alltid en mänsklig agent som svarar på förfrågningarna live med balanserad AI-automatisering. Dessutom kan kunderna vara säkra på att de pratar med en person och inte med en bot, vilket löser frågan snabbt. Den har anpassningsbara mallar och flödesscheman, och

kunderna välkomnas på landnings- och kassasidorna. Beroende på kundens fråga skapas automatiskt en länk till det berörda supportteamet. Du kan integrera LiveChat med andra chattboxar så att du kan förbättra kundkommunikationen och kundnöjdheten.

 Slutliga tankar

Som beskrivits ovan spelar livechatten en viktig roll i dagens företag. Det omvandlar kundernas förfrågningar till försäljning, ökar avkastningen på investeringar och bidrar till att minska kostnaderna genom att eliminera telefonsamtal och e-post. Dessutom identifierar den de problem som kunderna möter och hjälper till att bygga upp en relation med nöjda kunder. Dessutom identifierar den de problem som kunderna möter och hjälper till att bygga upp en relation med nöjda kunder.

Liknande inlägg

Annonser