Wish – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Wish Sverige.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Wish Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Linnéa Björk

17/11/2024

Kan jag använda Klarna eller delbetalningar för mina beställningar på Wish?

Svar:

Nej, för närvarande erbjuder inte Wish Klarna som betalningsalternativ i Sverige. De huvudsakliga betalningsmetoderna som accepteras är kreditkort, PayPal och direktbetalning via bankkort.

Om du vill dela upp betalningen rekommenderar vi att du kontaktar din bank för att höra om deras alternativ för delbetalning via ditt befintliga bank- eller kreditkort.


Fråga:

Av Aisha Mohamed

18/08/2024

Kan jag avbryta en beställning efter att den har lagts?

Svar:

Ja, du kan avbryta en beställning på Wish, men endast inom en kort tidsperiod efter köpet och innan ordern har börjat behandlas.

För att avbryta, gå till ”Mina beställningar” i appen eller på webbplatsen, klicka på den aktuella ordern och leta efter knappen ”Avbryt order”.

Om alternativet att avbryta inte finns tillgängligt betyder det att ordern redan har börjat behandlas. I så fall måste du vänta tills varan levereras för att sedan begära en retur enligt Wishs returpolicy.