Senast uppdaterat den 14/09/2023
Kundtjänst kontaktuppgifter för Skandia. Information för att kontakta Skandia via olika supportkanaler – telefonnummer, hemsida, e-postadress, chatt, whatsapp, facebook-sida, och mer.
Kundsupport alternativ:
Skandia Kundtjänst – Telefon
Telefonnumret om du vill kontakta Skandia kundtjänst är: 0771-55-55-00.
Skandias telefonsupport går att nå:
- Bank: vardagar 7–23, helgdagar 8–22
- Försäkring: vardagar 8.15–16
Övriga telefonnummer:
- Huvudkontorets växel: 08-788 10 00. Vardagar 8–17
- Ringa via Skype på: +46 8 788 30 50
- Offentlig affär: 0771-15 50 55
- BankID support: 0771-41 42 44
- Kundservice Företag: 0771-55 55 06. Vardagar 8.15–16.00
- Spärra Kort: 0771-33-20-00
- Stopservice: 08-775 50 00
- HÄLSA & Försäkring: 0771-51-55-10
Skandia Bank Kundtjänst – Hemsida
På skandia.se hittar du självbetjäningsalternativ, en användbar informationsdatabas, en avdelning med vanliga frågor och mycket mer:
Skandia Bank Kundtjänst – Mailadress
Skandias kundtjänst e-postadress: [email protected].
Kontakt Skandias Kundservice – Chatt
Skandia privat – kundservice chattlänk: klicka här.
Öppettider:
- Bank: alla dagar 8–21
- Försäkring: vardagar 8.15–15
Kundservice företag chattlänk: klicka här.
Skandia Kundsupport – Facebook
Skandias kundtjänst via facebook-sida: facebook.com/skandiasverige.
Skandia Kundsupport – Twitter
Skandias kundtjänst via twitterkonto: twitter.com/SkandiaSE.
Skandia Kundsupport – Instagram
Skandia – instagramkonto: instagram.com/skandiase.
Skandia Bank Kundservice – Postadress
Skandias kundtjänst adress: Lindhagensgatan 86 112 18 Stockholm, Sverige.
Om Skandia
Skandia är ett svenskt pensionsbolag, som grundades 1855. Skandia var på den tiden det första försäkringsbolaget som bildades som aktiebolag, och sedan Stockholmsbörsen öppnades 1863 har Skandia varit en aktie som handlas med från den första dagen.
Företaget var det första försäkringsbolaget som sålde både brandförsäkring och livförsäkring. Skandia har över 1,7 miljoner kunder. Ett område de fokuserar på är hållbarhet och deras verksamhet bidrar till FN:s 17 hållbarhetsmål.
Sedan 1994 har Skandia ägt en bank, och det var den första telefonbanken i Sverige, och man kunde nå den mellan 6 på morgonen och midnatt varje dag. Sedan 1996 har Skandiabanken en internetbank.
Vi försöker alltid att se till att informationen på denna webbplats är aktuell och korrekt. Om du har hittat något misstag eller om det saknas kontaktuppgifter, vänligen meddela oss.