3 Tre – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om 3 Tre.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta 3 Tre kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Erik Svensson

24/12/2024

Hur aktiverar jag mitt 3 Tre SIM-kort?

Svar:

För att aktivera ditt 3 Tre SIM-kort:

  1. Ta ut SIM-kortet från plasthållaren försiktigt
  2. Sätt in SIM-kortet i din mobiltelefon (kontrollera att du använder rätt SIM-kortsstorlek)
  3. Slå på telefonen och vänta några minuter
  4. Normalt aktiveras kortet automatiskt inom 30 minuter

Om automatisk aktivering inte fungerar:

  • Logga in på Mitt3 via tre.se eller 3-appen
  • Gå till ’Mitt abonnemang’ och välj ’Aktivera SIM-kort’
  • Följ instruktionerna på skärmen

Vid problem, kontakta 3:s kundservice.


Fråga:

Av Emma Andersson

03/11/2024

Vad ska jag göra om min telefon är borttappad eller stulen?

Svar:

Om din telefon är borttappad eller stulen bör du:

  1. Använd tillgängliga spårningstjänster som ”Hitta min iPhone” (iOS) eller ”Find My Device” (Android) om du har aktiverat dessa i förväg.
  2. Spärra SIM-kortet omedelbart genom att kontakta din operatör. För Tre-kunder kan detta göras via kundservice på 020-33 33 33.
  3. Gör en polisanmälan och spara anmälningsnumret.
  4. Kontakta ditt försäkringsbolag om du har en mobilförsäkring. Du behöver ofta polisanmälan som underlag.
  5. Byt lösenord på alla konton som var inloggade på telefonen, särskilt bank-, e-post- och sociala mediekonton.
  6. Kontrollera och spärra eventuella bank- och kreditkort som är kopplade till telefonen.

Tips: Det kan vara bra att i förväg anteckna telefonens IMEI-nummer (slå *#06# för att se det) och förvara det på ett säkert ställe.