Kundtjänstblogg

Annonser

Hur man hittar ett jobb inom kundservice?

Jobb inom kundservice är mycket efterfrågade och erbjuder olika karriärvägar och möjligheter. Här har vi sammanställt en kort guide om hur du hittar ett jobb som kundtjänstmedarbetare. Vad gör en person som arbetar med kundservice? ...

De 10 bästa kostnadsfria kurserna om kundservice online

Internet är en skattkista där du kan hitta mycket användbara resurser för att förbättra dina färdigheter och kunskaper och öka dina chanser att hitta ett bra jobb i framtiden. En del av dessa resurser är ...

Hur ger man god kundservice via telefon?

Att kunna tillhandahålla distanshjälp kan säkert ha många ekonomiska fördelar, men det kan också vara en stor utmaning. Att ge kundservice via telefon kan ibland vara ett hinder för att skapa en god relation med ...

Vanliga kundserviceproblem och hur man löser dem

I den rådande handelsåldern har kundservice aldrig varit viktigare än nu. Efter åratal av dålig kundservice har företagen äntligen insett vilken tillgång utmärkt kundservice kan vara. Den kan bibehålla kunderna, öka lojaliteten och till och ...

Kunskapsbas för kundtjänst: Vad är det?

I den moderna världen har kunderna tillgång till mer information än någonsin. Men ibland vill folk inte gå igenom Google för att leta efter en lösning, och de vill inte heller spendera timmar i ena ...

De 5 stegen i kundservice

För många människor kan kundservice vara en avgörande faktor när de bestämmer sig för om de ska stanna kvar hos ett företag eller om de ska lämna det och söka sig någon annanstans. Ändå behandlar ...

De mest effektiva kanalerna för kundservice

Kundservice är viktigare än någonsin, och den moderna kunden förväntar sig att få svar på sina frågor snabbt och effektivt. Att se till att du har pålitliga och effektiva kommunikationskanaler kan därför hjälpa dig att ...

Vad är en personlig kundupplevelse?

En personlig kundupplevelse innebär att tjänster och produkter produceras med tanke på kundernas behov. Det är i allmänhet en marknadsföringsstrategi genom vilken företagen använder dataanalys och datoriserad teknik för att presentera sina kunders produktutbud. Att ...

Vad är kundvärde och varför är det viktigt?

Konkurrensen mellan företag är hård, och det finns fler än ett företag som tillhandahåller en viss typ av produkt. Ett företag måste förlita sig starkt på flera faktorer, såsom produktkvalitet, prissättning och tillgänglighet, men en ...

Viktiga mätvärden för kundservice som du bör mäta

Kundservice är en detaljerad verksamhet med massor att mäta. Det finns flera samtal, chatttider och resultatnivåer som du kan tolka för att förbättra din kundservice. Eftersom det är mycket enklare att registrera, beräkna och tolka ...

Bästa programvaran för livechatt för kundtjänst

Livechatt är precis som en budbärare och är ett viktigt verktyg för företag i dag. Automatiseringen i realtid tar emot förfrågningar från kunder och besvarar dem på nolltid, vilket leder till högre kundnöjdhet. I den ...

Bästa programvara för självbetjäning av kunder – gratis och betald

En nöjd kund kan så småningom bli en lojal kund. Därför är kundens känslomässiga upplevelse under en interaktion avgörande för att ett företag ska kunna blomstra. Den avgörande faktorn för kundernas upplevelse är snabb responstid, ...

Bästa verktygen för supportbiljetter och programvara för kundtjänst

När organisationer expanderar måste deras processer vara sammanhängande och effektiva. En sådan programvara som kan hjälpa dig att uppnå detta är helpdeskprogramvara. Programvarusystem för helpdesk-biljetter skapar samordning och hantering i företag för tjänsteleverantörer och kunder ...

Exempel på företag som erbjuder utmärkt kundservice

När du startar ett välrenommerat företag kräver allting uppmärksamhet. Inom denna flodvåg bör kundservice vara företagets främsta mål. Alla företag känner till betydelsen av kundservice, men väldigt få är medvetna om hur viktigt det är ...

Vad är kundservice och varför är det viktigt?

Kundservice - Definition Kundservice är allt stöd som ett företag eller en verksamhet erbjuder sina kunder, både före och efter att de har köpt produkter eller tjänster. Kundservice kan utföras på många olika sätt - ...