Annonser
Hur man hittar ett jobb inom kundservice?
Jobb inom kundservice är mycket efterfrågade och erbjuder olika karriärvägar och möjligheter. Här har vi sammanställt en kort guide om hur du hittar ett jobb som kundtjänstmedarbetare. Vad gör en person som arbetar med kundservice? ...
Läs mer
Läs mer
De 10 bästa kostnadsfria kurserna om kundservice online
Internet är en skattkista där du kan hitta mycket användbara resurser för att förbättra dina färdigheter och kunskaper och öka dina chanser att hitta ett bra jobb i framtiden. En del av dessa resurser är ...
Läs mer
Läs mer
Hur ger man god kundservice via telefon?
Att kunna tillhandahålla distanshjälp kan säkert ha många ekonomiska fördelar, men det kan också vara en stor utmaning. Att ge kundservice via telefon kan ibland vara ett hinder för att skapa en god relation med ...
Läs mer
Läs mer
Vanliga kundserviceproblem och hur man löser dem
I den rådande handelsåldern har kundservice aldrig varit viktigare än nu. Efter åratal av dålig kundservice har företagen äntligen insett vilken tillgång utmärkt kundservice kan vara. Den kan bibehålla kunderna, öka lojaliteten och till och ...
Läs mer
Läs mer
Kunskapsbas för kundtjänst: Vad är det?
I den moderna världen har kunderna tillgång till mer information än någonsin. Men ibland vill folk inte gå igenom Google för att leta efter en lösning, och de vill inte heller spendera timmar i ena ...
Läs mer
Läs mer
De 5 stegen i kundservice
För många människor kan kundservice vara en avgörande faktor när de bestämmer sig för om de ska stanna kvar hos ett företag eller om de ska lämna det och söka sig någon annanstans. Ändå behandlar ...
Läs mer
Läs mer
De mest effektiva kanalerna för kundservice
Kundservice är viktigare än någonsin, och den moderna kunden förväntar sig att få svar på sina frågor snabbt och effektivt. Att se till att du har pålitliga och effektiva kommunikationskanaler kan därför hjälpa dig att ...
Läs mer
Läs mer
Vad är en personlig kundupplevelse?
En personlig kundupplevelse innebär att tjänster och produkter produceras med tanke på kundernas behov. Det är i allmänhet en marknadsföringsstrategi genom vilken företagen använder dataanalys och datoriserad teknik för att presentera sina kunders produktutbud. Att ...
Läs mer
Läs mer
Vad är kundvärde och varför är det viktigt?
Konkurrensen mellan företag är hård, och det finns fler än ett företag som tillhandahåller en viss typ av produkt. Ett företag måste förlita sig starkt på flera faktorer, såsom produktkvalitet, prissättning och tillgänglighet, men en ...
Läs mer
Läs mer
Viktiga mätvärden för kundservice som du bör mäta
Kundservice är en detaljerad verksamhet med massor att mäta. Det finns flera samtal, chatttider och resultatnivåer som du kan tolka för att förbättra din kundservice. Eftersom det är mycket enklare att registrera, beräkna och tolka ...
Läs mer
Läs mer
Bästa programvaran för livechatt för kundtjänst
Livechatt är precis som en budbärare och är ett viktigt verktyg för företag i dag. Automatiseringen i realtid tar emot förfrågningar från kunder och besvarar dem på nolltid, vilket leder till högre kundnöjdhet. I den ...
Läs mer
Läs mer
Bästa programvara för självbetjäning av kunder – gratis och betald
En nöjd kund kan så småningom bli en lojal kund. Därför är kundens känslomässiga upplevelse under en interaktion avgörande för att ett företag ska kunna blomstra. Den avgörande faktorn för kundernas upplevelse är snabb responstid, ...
Läs mer
Läs mer
Bästa verktygen för supportbiljetter och programvara för kundtjänst
När organisationer expanderar måste deras processer vara sammanhängande och effektiva. En sådan programvara som kan hjälpa dig att uppnå detta är helpdeskprogramvara. Programvarusystem för helpdesk-biljetter skapar samordning och hantering i företag för tjänsteleverantörer och kunder ...
Läs mer
Läs mer
Exempel på företag som erbjuder utmärkt kundservice
När du startar ett välrenommerat företag kräver allting uppmärksamhet. Inom denna flodvåg bör kundservice vara företagets främsta mål. Alla företag känner till betydelsen av kundservice, men väldigt få är medvetna om hur viktigt det är ...
Läs mer
Läs mer
Vad är kundservice och varför är det viktigt?
Kundservice - Definition Kundservice är allt stöd som ett företag eller en verksamhet erbjuder sina kunder, både före och efter att de har köpt produkter eller tjänster. Kundservice kan utföras på många olika sätt - ...
Läs mer
Läs mer