Fitness24Seven – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Fitness 24/7.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Fitness24Seven Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Nils Öberg

22/06/2024

Kan jag få en återbetalning om jag inte längre använder gymmet?

Svar:

Nej, Fitness24Seven erbjuder inte återbetalning för outnyttjade träningsperioder enligt deras avtalsvillkor. När du tecknar medlemskap binder du dig för hela avtalsperioden.

Undantag kan göras vid särskilda omständigheter som permanent flytt till ort där Fitness24Seven inte har någon anläggning (mer än 5 mil från närmaste gym) eller vid långvarig sjukdom som gör att du permanent inte kan träna (läkarintyg krävs). I dessa fall måste du kontakta en klubb och uppvisa dokumentation som styrker din situation.


Fråga:

Av Priya Patel-Jonsson

16/02/2024

Kan jag pausa eller frysa mitt medlemskap om jag inte kan använda gymmet?

Svar:

Ja, Fitness24Seven tillåter frysning av medlemskap vid särskilda situationer som långvarig sjukdom eller skada (med läkarintyg), graviditet, militärtjänstgöring eller arbete/studier på annan ort.

Frysning kan göras i minst 1 månad och max 12 månader. En administrativ avgift tillkommer. För att frysa ditt medlemskap behöver du besöka en klubb och ta med dig dokumentation som styrker din situation.