Footway – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Footway.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Footways kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Maja Sundberg

07/08/2024

Jag öppnade precis mitt paket från Footway och fick ett par helt andra skor än de jag beställde! Hur går jag tillväga?

Svar:

Om du har fått fel produkt från Footway ska du göra följande:

  1. Ta bilder på produkten du fick och spara förpackningen den kom i.
  2. Kontakta Footways kundtjänst. Uppge ditt ordernummer och beskriv problemet.
  3. Footway står för returkostnaden när de har skickat fel vara. De kommer att skicka dig en returetikett via e-post.
  4. När returen är registrerad hos Footway kan du välja mellan att:
    • Få rätt produkt skickad till dig (om den finns i lager)
    • Få pengarna tillbaka på ditt betalningsmedel

Viktigt: Använd inte produkten du fått fel levererad, då detta kan påverka returrätten. Förvara den i originalförpackningen tills du får returinstruktioner.


Fråga:

Av Per-Anders Nyqvist

12/05/2024

Min beställning från Footway skulle ha kommit för 5 dagar sedan men jag har fortfarande inte fått mina skor. Vad ska jag göra?

Svar:

Kontrollera först spårningsinformationen genom att klicka på spårningslänken i din orderbekräftelse från Footway. Om paketet är mer än 3 arbetsdagar försenat enligt det ursprungliga leveransdatumet, eller om det inte finns någon uppdatering på över 48 timmar, bör du kontakta Footways kundtjänst.

Ha ditt ordernummer redo när du kontaktar dem för snabbare hjälp.