Grandado Sverige – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Grandado Sverige.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Grandado kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Elin Bergström

12/05/2024

Vad gör jag om jag har mottagit en skadad produkt?

Svar:

Om du har fått en skadad produkt från Grandado rekommenderas det att du omedelbart kontaktar deras kundtjänst.

Enligt Grandados retur- och återbetalningspolicy bör du fylla i returformuläret på deras webbplats och bifoga fotografier som visar skadan.

Om produkten bedöms vara defekt kan du vara berättigad till en partiell eller fullständig återbetalning.

Observera att mindre skador på förpackningen inte anses vara en defekt.

I vissa fall kan Grandado erbjuda en lösning utan att du behöver returnera varan, särskilt om det handlar om tydliga transportskador som dokumenterats med fotografier.


Fråga:

Av Anna Petrov

21/03/2024

Jag beställde en TV-bänk från Grandado för över två veckor sedan och har fortfarande inte fått mitt paket. Jag valde standardfrakten för att spara pengar och har ingen spårningskod. På mitt konto står det bara ”Beställning bekräftad” men inget mer har hänt sedan dess. Börjar bli orolig nu. Vad kan jag göra för att ta reda på var paketet är och när jag kan förvänta mig leverans?

Svar:

Leveranstider hos Grandado varierar beroende på fraktalternativ.

För standardfrakt utan spårning är den genomsnittliga leveranstiden 7–20 dagar, med en maximal leveranstid på 30 arbetsdagar. För försäkrad frakt med spårning är den genomsnittliga leveranstiden 5–15 dagar, med en maximal leveranstid på 25 arbetsdagar.

Om din beställning inte har anlänt inom dessa tidsramar rekommenderas det att du kontaktar Grandados kundsupport för vidare assistans.