Jotex – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Jotex.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Jotex kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Emma Johansson

10/11/2024

Jag råkade beställa fel mått på gardiner från Jotex för en kvart sedan – går det att ändra eller avbryta ordern innan den skickas?

Svar:

Om du vill avbryta eller ändra din Jotex-beställning bör du kontakta kundservice omedelbart via telefon eller chatt, eftersom beställningar ofta behandlas inom 30 minuter.

Efter att ordern börjat behandlas i lagret kan den inte längre avbrytas och du måste istället göra en retur.

För att ha störst chans att hinna avbryta beställningen, ring kundservice direkt på 033-22 50 22 (vardagar 07:30-21:00). Ha ditt ordernummer redo.

Om avbokning inte är möjlig kan du alltid returnera varorna kostnadsfritt inom 14 dagar efter leverans.


Fråga:

Av Aisha Mahmoud

28/10/2024

Var kan jag hitta skötsel- och tvättråd för mina textilier från Jotex?

Svar:

Du hittar skötsel- och tvättråd för Jotex textilier på flera ställen:

  • På tvättrådsetiketten som är fastsydd i produkten
  • På produktens förpackning
  • I produktbeskrivningen på Jotex webbplats under ’Produktinformation’
  • I bruksanvisningen som följer med vissa produkter

Om du har tappat bort den ursprungliga informationen eller behöver ytterligare råd, kontakta Jotex kundtjänst.