Netflix Sverige – Frågor och Svar

Annonser

Här kan du hitta svar på frågor om Netflix Sverige.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Vill du kontakta Netflix Sverige kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Per Lindgren

03/03/2024

Jag försöker förnya mitt konto som jag öppnade för länge sedan, men jag lyckas inte. Jag får ett meddelande om att försöka igen senare.

Svar:

Du kan starta om ditt Netflix-konto genom att logga in på Netflix och välja ”Starta om medlemskap” från en vuxen tittarprofil.

Om problemet kvarstår rekommenderar vi att du kontaktar Netflix kundtjänst.


Fråga:

Av Freja Jakobsson

11/02/2024

Hur avbryter man ett dubbelabonnemang på Netflix?

Svar:

Om du har två Netflix-konton inställda och inte har använt något av dem under en faktureringsperiod kan du begära en återbetalning från Netflix kundsupport. Observera att Netflix har en återbetalningspolicy som tillåter prenumeranter att avbryta och få en återbetalning inom en viss tidsram efter debitering.