Här kan du hitta svar på frågor om Rolfs Flyg & Buss.
Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.
Vill du kontakta Rolfs Flyg & Buss kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.
Fråga:
Av Yuki Nilsson
31/10/2024
Ingår måltider i resepaketet?
Svar:
Om måltider ingår beror på typen av resa:
- Bussresor inom Sverige: Frukost ingår normalt inte, lunchstopp görs vid rastplatser och fika kan ibland ingå på längre resor.
- Europaresor med buss: Frukost ingår vid hotellövernattningar, middag ofta vid flerdagarsresor, men lunch är sällan inkluderad.
- Flygresor: Måltider på flyget beror på flygbolagets regler, hotellfrukost brukar ingå, och andra måltider varierar beroende på resans upplägg.
Det är bra att läsa reseinformationen noggrant för att se vad som gäller för just din resa.
Fråga:
Av Astrid Lindkvist
13/07/2024
Kan jag ändra min bokning efter att den har bekräftats?
Svar:
Ja, det är möjligt att ändra en bokning hos Rolfs Flyg & Buss, men ändringar kan medföra en avgift. Generellt gäller följande:
- Ändringar kan göras fram till 7 dagar före avresa, men en avgift tillkommer.
- För ändringar mindre än 7 dagar före avresa kan högre avgifter tillkomma.
- Specialerbjudanden och kampanjresor kan ha striktare villkor som begränsar möjligheten till ändringar.
- Namnändringar är vanligtvis möjliga fram till dagen före avresa mot en avgift.
För att genomföra en ändring kan kunder kontakta kundservice via telefon, mejl eller genom att besöka företagets butiker. Det är bra att ha bokningsnumret redo vid kontakt.
Det är bäst att höra av sig direkt till Rolfs Flyg & Buss för att få all info om avgifter och villkor.