Här kan du hitta svar på frågor om Spotify.
Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.
Vill du kontakta Spotify Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.
Fråga:
Av Gunilla Andersson
11/04/2024
Hej,
Jag inloggad på spotify på min telefon men behöver logga in på min laptop.
Kommer inte åt mina sidor/mitt konto då jag bytt både telefonnummer och mailadress. Har varken facebook eller googelkonto och mitt telefonnummer och mail är som sagt ändrat. Hur gör jag?
Svar:
När du inte längre har tillgång till varken ditt gamla telefonnummer eller din e-postadress kan det vara svårt att återfå åtkomst till ditt Spotify-konto, särskilt eftersom du inte har vare sig ett Facebook- eller Google-konto kopplat till ditt Spotify-konto.
Vi rekommenderar att du kontaktar Spotifys kundtjänst direkt, förklarar din situation i detalj och ger så mycket information som möjligt om ditt konto, såsom användarnamn, faktureringsinformation eller andra detaljer som kan hjälpa dem att verifiera att du äger kontot.
Spotifys support borde kunna lösa ditt problem, även om det kan ta lite tid och tålamod. Lycka till!