Här kan du hitta svar på frågor om Telia.
Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.
Vill du kontakta Telia kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.
Fråga:
Av Aleksandar Petrović 02/11/2024
Vad ska jag göra om min Telia-mobilservice inte fungerar?
Svar:
Om din Telia-mobilservice inte fungerar:
- Kontrollera om det finns driftstörningar i ditt område på Telias driftinformation-sida (telia.se/driftinformation).
- Starta om din mobiltelefon – stäng av den helt i minst 30 sekunder innan du startar den igen.
- Kontrollera att din senaste faktura är betald och att ditt abonnemang är aktivt genom att logga in på Mitt Telia.
- Testa att flytta SIM-kortet till en annan telefon för att se om problemet kvarstår. Se till att SIM-kortet är helt och rent.
- Om problemet fortsätter, kontakta Telias kundtjänst.
Fråga:
Av Saga Lundqvist 28/09/2024
Vad ska jag göra om mitt Telia bredband inte fungerar?
Svar:
Om ditt Telia bredband inte fungerar, börja med att kontrollera om det finns några driftstörningar i ditt område via Telias webbplats eller app.
Om inga störningar rapporteras, prova att starta om din router genom att stänga av den, vänta några minuter och slå på den igen.
Kontrollera även att alla kablar sitter ordentligt. Om problemet kvarstår, kontakta Telias kundtjänst för vidare hjälp.