Temu Sverige – Frågor och Svar

Annonser

Här kan du hitta svar på frågor om Temu Sverige.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Vill du kontakta Temu Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Grethe Skille

26/02/2024

ag såg en produkt från Temu i en annons i Expressen, men sedan försvann den och jag kunde inte hitta den i Temu-appen. Hur kan jag hitta den?

Svar:

Det bästa alternativet för att hitta ett objekt på Temu är att använda sökknappen högst upp i Temu-appen eller Temu.com.

Försök att beskriva objektet med hjälp av flera beskrivande termer för att begränsa resultaten. Till exempel: ”vita prickiga jeansshorts” eller ”Fönsterstädverktyg med grå borste”.


Fråga:

Av Lisa Abrahamsson

27/03/2024

Jag har beställt en vara från er och fått den levererad till fel ort gällivare kiosk skall vara kiruna inte gällivare, i gällivare säger de att dom inte kan skicka paketet vidare till kiruna utan det är temu som skall åtgärda saken.

Svar:

Om ett paket levererats till fel adress bör du först kontakta fraktbolaget direkt. De främsta fraktbolagen som levererar Temu-ordrar i Sverige är:

  • DHL: 0771-345 345
  • PostNord Sverige: 0771-33 33 10
  • CityMail: 0771-40 60 40
  • Early Bird: 010 810 90 90
  • DB SCHENKER: 0771-860087

Om du fortfarande inte kan lösa problemet rekommenderar vi att du kontaktar Temu kundtjänst för ytterligare hjälp.


Fråga:

Av Klara Axelsson

18/02/2024

Jag har lagt en beställning på Temu, och nu ser jag att beställningssidan visar andra varor än vad jag har beställt. Hur kan det komma sig att min beställning har ändrats så? Och vad kan jag göra?

Svar:

Om du hittar fel i din beställning bör du försöka kontakta kundsupport så snart som möjligt, helst innan beställningen skickas.