TikTok – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om TikTok.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta TikTok Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Elias Johansson

16/11/2024

Hur rapporterar jag ett tekniskt problem på TikTok?

Svar:

För att rapportera ett tekniskt problem på TikTok, gör så här:

  1. Öppna appen och gå till din profil
  2. Tryck på menyikonen (tre streck) i det övre högra hörnet
  3. Välj ”Inställningar och sekretess”
  4. Scrolla ner till ”Support” och tryck på ”Rapportera ett problem”
  5. Välj den kategori som bäst beskriver ditt problem
  6. Följ instruktionerna på skärmen för att beskriva problemet i detalj

Tips: För bästa resultat, beskriv problemet så tydligt som möjligt och bifoga gärna skärmdumpar om det är relevant. Du kan ta en skärmdump genom att trycka på volym upp + strömknappen samtidigt (på de flesta telefoner).


Fråga:

Av Ahmed Hussen

06/03/2024

Hur kan jag radera TikTok-meddelanden som jag har skickat?

Svar:

Du kan radera ett meddelande du har skickat genom att trycka och hålla det i några sekunder och sedan välja ’radera’.

Observera att detta bara tar bort meddelandet från din sida.