Här kan du hitta svar på frågor om Viaplay.
Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.
Vill du kontakta Viaplay Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.
Fråga:
Av Nils Eklund
02/09/2024
Hur begränsar jag åtkomst till visst innehåll på Viaplay för barn?
Svar:
Du kan begränsa åtkomst till visst innehåll på Viaplay genom att aktivera barnläget och ställa in en PIN-kod. För att aktivera detta:
- Logga in på ditt Viaplay-konto
- Gå till ”Inställningar” och sedan ”Barnlås”
- Välj en fyrsiffrig PIN-kod
- Aktivera barnläget
När barnläget är aktivt visas endast innehåll som är lämpligt för barn. Barnläget kan enkelt slås av och på med PIN-koden. Tänk på att hålla PIN-koden hemlig och endast dela den med andra vuxna i hushållet.
Fråga:
Av Sara Olsson
13/06/2024
Kan jag få en återbetalning om jag avslutar mitt abonnemang?
Svar:
Återbetalningar erbjuds vanligtvis inte om du avslutar ditt abonnemang hos Viaplay. Om du säger upp prenumerationen fortsätter alltså ditt abonnemang att fungera tills periodens slut. Du har fortsatt tillgång till tjänsten fram till slutet av den betalningsperiod du redan har betalat för. För fullständig information om återbetalningar, se Viaplays användarvillkor.