Comviq – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Comviq Sverige.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Comviq kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Maja Sundberg

21/05/2024

Jag bor i utkanten av Västerås och har haft jättedålig täckning med Comviq den senaste veckan. Kan knappt ringa utan att samtalet bryts. Har testat att starta om mobilen men det hjälper inte. Vad mer kan jag göra?

Svar:

Det finns flera saker du kan prova för att förbättra din signal med Comviq:

  1. Starta om mobilen helt (du har redan testat detta, bra!)
  2. Kontrollera att din mobil har den senaste programvaran installerad – gamla versioner kan ibland orsaka anslutningsproblem
  3. Gå till mobilens inställningar och sök manuellt efter nätverk – välj ”Tele2/Comviq” om det dyker upp flera alternativ
  4. Testa att tillfälligt stänga av ”4G/5G” och kör bara på 3G för att se om det ger stabilare signal
  5. Kolla Comviqs täckningskarta på deras hemsida för att se om det finns kända problem i ditt område
  6. Om du mest har problem inomhus kan en signalförstärkare vara en lösning

Om inget av detta hjälper, kontakta Comviqs kundservice0772-212-121. De kan se om det finns några kända problem i området eller om det pågår arbete på närliggande master.


Fråga:

Av Karl-Johan Holm

02/03/2024

Hur aktiverar jag mitt Comviq SIM-kort?

Svar:

För att aktivera ditt nya Comviq SIM-kort:

  1. Sätt in SIM-kortet i din mobiltelefon
  2. Ring 222 från SIM-kortet för automatisk aktivering
  3. Vänta cirka 30 minuter tills aktiveringen är klar
  4. Starta om telefonen

Om SIM-kortet inte aktiveras automatiskt kan du:

Observera att om du byter från ett annat abonnemang behöver du först säga upp det gamla för att kunna portera ditt nummer till Comviq.