Här kan du hitta svar på frågor om Fyndiq.
Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.
Vill du kontakta Fyndiqs kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.
Fråga:
Av Julia Dahl
22/12/2024
Fick precis mitt paket från Fyndiq med en lampa jag beställde, men kartongen är helt intryckt och lampan verkar skadad. Ska jag kontakta säljaren direkt eller hur gör jag? Behöver jag spara förpackningen?
Svar:
Vid skadade leveranser från Fyndiq ska du alltid kontakta Fyndiqs kundsupport direkt, inte den enskilda säljaren. Så här går du tillväga:
- Fotografera både det skadade paketet och produkten innan du öppnar förpackningen helt
- Spara originalförpackningen och allt emballage
- Kontakta Fyndiqs kundsupport via deras hemsida eller app
- Uppge ditt ordernummer och bifoga bilderna på skadorna
- Vänta med att använda produkten tills du fått svar från Fyndiqs support
Fyndiq fungerar som mellanhand och tar hand om hela reklamationsprocessen åt dig. De kontaktar säljaren vid behov och hjälper dig med eventuell retur eller återbetalning. Normal handläggningstid är 1-2 arbetsdagar.
Fråga:
Av Karim Rashid
05/12/2024
Jag bor i Oslo men är ofta i Sverige. Går det att beställa från Fyndiq till en norsk adress?
Svar:
Fyndiq levererar för närvarande endast inom Sveriges gränser och har ingen leveransservice till Norge eller andra länder utanför Sverige.
Alternativ för dig som bor i Norge:
- Du kan beställa till en svensk leveransadress (till exempel till vänner/familj i Sverige eller ett utlämningsställe nära gränsen) och hämta paketet där
- Beställ när du är i Sverige och använd ett svenskt utlämningsställe
- Ha i åtanke att eventuella returer måste ske från en svensk adress
Notera att betalning måste ske med svensk betalningslösning även om du beställer till svensk adress.
Fråga:
Av Isak Holm
02/11/2024
Är produkterna på Fyndiq äkta?
Svar:
Fyndiq är en marknadsplats där flera olika säljare erbjuder sina produkter. Det är säljarna som ansvarar för att produkterna är äkta.
Fyndiq har ett Köparskydd som skyddar köpare om de skulle få en produkt som inte är äkta. Om du misstänker att en produkt inte är äkta bör du dokumentera detta med bilder och kontakta Fyndiqs kundservice direkt för att rapportera problemet.
Fråga:
Av Signe Björklund
22/03/2024
Jag fick fel produkt. Hur kan jag få en återbetalning?
Svar:
Du kan avbryta en beställning på Fyndiq inom 30 dagar efter att du mottagit produkten, genom att kontakta kundtjänst och returnera varan.