SHEIN – Frågor och Svar

Annonser

Här kan du hitta svar på frågor om SHEIN.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Vill du kontakta SHEINs kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Annika Nilsson

02/03/2024

Länge sedan jag gjorde beställning av mina varor, men paketet har ännu inte kommit. Det verkar som att det har hamnat i Danmark istället för hos mig.

När jag försöker söka efter paketet själv står det att jag har fel ordernummer, fast det är det som står på er hemsida i beställningen.

Alternativt hamnar jag på Bring’s sida där det står att paketet ligger i Danmark.

Hur går vi vidare från detta? Är det möjligt att få ett nytt paket skickat till rätt adress?

Svar:

Du bör kontakta Sheins kundtjänst, förklara situationen och ge dem ordernumret.


Fråga:

Av Miheret Almen

29/02/2024

Hur ska jag få återbetalning/retur jag vilk skicka tillbaks en grej jag inte ör nöjd med?

Svar:

Om du inte är nöjd med en vara som du har fått från Shein måste du returnera varan inom 45 dagar från leveransdatumet för att begära en återbetalning.

Här är stegen för att returnera en vara:

  1. Logga in på ditt Shein-konto.
  2. Klicka på ”Starta retur” längst ner på sidan.
  3. Välj varan/varorna du vill returnera och välj en anledning till returen.
  4. Välj din föredragna returmetod.
  5. Följ fraktinstruktionerna för den valda returmetoden.
  6. Välj hur du vill ha din återbetalning: ursprunglig betalningsmetod eller Shein-kredit.

Fråga:

Av Clara Ahlgren

13/01/2024

Varför tar min beställning så lång tid?

Svar:

Efter att du har betalat för din beställning tar det vanligtvis SHEIN 1-3 dagar att bearbeta den, men vissa varor kan ta längre handläggningstider, vilket kan skjuta upp leveranstiden för hela beställningen.

Du kan se din beställnings beräknade ankomsttid i appen eller webbplatsen:

  1. Klicka på ”Mina beställningar”
  2. Klicka på ”Spåra”

Du kan också avbeställa varan som orsakar förseningen och få pengarna tillbaka.