Tradera – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Tradera.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Tradera kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Linnea Bergström 14/10/2024

Vad händer om jag inte får varan jag köpt?

Svar:

Om du inte får varan du köpt på Tradera, följ dessa steg:

  1. Kontakta säljaren via Traderas meddelandesystem och dokumentera all kommunikation.
  2. Om problemet inte löses inom 48 timmar, rapportera det via ”Rapportera problem” i orderöversikten.
  3. Vid betalning via Swish eller banköverföring, kontakta din bank för att undersöka möjligheterna till återbetalning.

Traderas kundtjänst kan hjälpa till om ingen lösning nås.


Fråga:

Av Carlos Oliva 04/03/2024

Hej jag har tappat bort min info om tradera. Kan ni maila mig den?

Svar:

Om du inte känner till ditt lösenord kan du återställa det med antingen din e-postadress eller ditt personliga identifieringsnummer på följande länk: tradera.com/login/enterusername.

Om du inte minns vilken e-postadress du använde för att registrera dig hos Tradera rekommenderar vi att du kontaktar Traderas kundtjänst.


Fråga:

Av Jolanda Olofsson 28/02/2024

Hur kan jag använda Tradera utanför Sverige?

Svar:

Du kan registrera dig för Tradera som utländsk användare via följande länk: tradera.com/register/foreign-private.

Observera att du behöver ett verifierat PayPal-konto för att registrera dig på plattformen.