Klarna – Frågor och Svar

Annonser

Här kan du hitta svar på frågor om Klarna.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Vill du kontakta Klarna Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Monika Zackrisson

17/04/2024

När får jag min beställning?

Svar:

Alla leveranser skickas av butikens leveranstjänst, så för att spåra din beställning och få mer information om leveranspolicyn rekommenderar vi att du besöker den aktuella butikens hemsida.

Använd spårningsnumret som du har fått i din orderbekräftelse via e-post. Om du inte har fått en leveransbekräftelse, vänligen kontakta butikens kundsupport.


Fråga:

Av Britt-Marie Birkestad

31/01/2024

Kan jag, som privatperson, få e-faktura från Klarna?

Svar:

Det är bäst att ställa sådana här frågor till Klarnas kundtjänst, men enligt vår kännedom är det för närvarande inte möjligt för privatpersoner att få en e-faktura från Klarna.

Klarna tillhandahåller sina tjänster främst till företag och handlare för att hantera betalningar och fakturering. För privatpersoner erbjuder Klarna istället olika betalningsalternativ som faktura, delbetalning eller direktbetalning vid köp online.

Men arbetsprocesser kan förändras, så det rekommenderas att skicka frågan direkt till Klarna.