Klarna
Klarna Översikt
Senaste Klarna Recensioner
Kontakt Mrd Klarna
Svårt att nå dem.
Ersatt svensk kundtjänst med ”AI” och tredjepart support från central-asien
Helt omöjligt att få hjälp med något via deras support chat. Efter att ha fajtats med deras miserabla ”AI” och till slut fått tag på en människa visar det sig att ”Abdollah” inte kan svenska, eller ens engelska, och allt mellan oss sköts med maskinöversättning. Precis allt blir fel på grund av språkbarriären och den usla översättningsmjukvaran som Klarna använder, så jag kunde inte få kvalificerad hjälp med återbetalningen av mina 8000 kr som Klarna suttit på i över en månad.
Skulle inte vilja ge en stjärna överhuvudtaget. Omöjlig kundservice, bara chat där man inte kan få ett vettigt svar.
Jag ville prata med någon på kundservisce men blev bara erbjuden chat. Blev hala tiden uppmanad att använda app och chat. Jag hade fått ett konstigt sms uppläst för mig på mobilen. Blev uppmanad att ta en skärmdump av meddelandet. Det var ju för helvete ett röstmeddelande. Det är ju det som uppläst betyder. Efter 40 minuter hade jag fortfarande inte fått ett adekvat svar. Då gav jag upp. Hejdå Klarna! Aldrig mer Klarna!
Har vid samma tillfälle betalat samma summa kr 4750
Att jag inte får klart besked från er kundservice, sedan de har konstaterat att mina uppgifter stämmer fortfarnde efter 20 dagars inte fått återbetalningen.
Problem med retur till lillyolsson
Pågående dialog med Klarna sen början av april ang retur till lillyolsson ett synnerligen oseriöst företag som Klarna dessutom har samarbete med? Det kunde inte Klarna lösa trots er påstådda policy! Betalar nu 12/9 synnerligen besviken o tappat förtroende. Lägger en anmälan hos Konsumentombudsmannen inför framtida ev problem!
Omöjligt att få svar på frågor
Ingen tel-kontakt
chat avslutas tvärt
etc
Får inte tillbaka för mycket betald summa.
Har betalat av misstag in dubbel summa, nu är det hopplöst att få tillbaka pengarna. Har säkert suttit i telefon i 4-5 timmar väntat och väntat på svar. Har fyllt in återbetalnings blanketten 3ggr. Nu vill Klarna att jag ska vända mej till deras kund ombud för att klaga. Var är problemet ???? BETALA inte med Klarna.
Svårt att nå kundtjänst i deras app samt hemsida. Det löste mitt problem till slut.
Jag hade betalat till deras konto i tid, men trots det så fick jag meddelande och påminnelser. Hamnade i långa telefonköer och märkliga chatt-avslut där rådet var att betala fakturan på nytt. Jag kontaktade banken som lämnade ut ett utdrag som styrkte min inbetalning, men det var mycket svårt att får svar. Jag var på väg att ge upp, men fick till slut kontakt med en person på Klarna som som lyckades lösa mitt problem på mycket kort tid vilket gladde mig rejält.
Företaget är det ledande i fakturaköp, men jag önskar att det blir bättre på mänsklig kontakt samt att det ska vara enklare med kontakten för oss som köper och säljer via Klarna.
Klarna går ej att nå!
Försöker nå er via telefon eller e-post. Det visar sig vara stört omöjligt! Jag får plats 135 i telefonkön och ni tar inte emot kundtjänstfrågor via e-post. Härmed slutar jag vara kund hos er. Detta är helt oacceptabelt. Er chatt bemannas numera av en AI-assistent. Var finns den personliga kontakten???
Det nya mailutförandet
Nu slutar jag att betala med Klarna eftersom betalning med telefonen/banken inte längre är möjligt