Klarna – Frågor och Svar

Här kan du hitta svar på frågor om Klarna.

Observera att detta är en oberoende sida. Svaren här är avsedda att hjälpa användare men är inte på något sätt officiella svar från företaget.

Annonser

Vill du kontakta Klarna Sveriges kundtjänst? Klicka här för de bästa kontaktalternativen.


Fråga:

Av Bengt Niklasson

12/01/2025

Varför har inte Klarna e-faktura? Jag vill betala mina fakturor på ett ställe, och vill därför inte betala via klarna appen.

Svar:

Klarna prioriterar att all hantering av betalningar sker via deras app eller webbportal, där du kan få en översikt över dina köp, betala, och få notifieringar. Därför erbjuder de i dagsläget inte e-faktura via banken för privatpersoner. Om du föredrar att samla dina betalningar på ett ställe kan det kännas begränsande, men i nuläget hänvisar Klarna sina användare till den egna plattformen för betalning.


Fråga:

Av Elin Bergström

07/06/2024

Kan jag slutbetala min Klarna-delbetalning tidigare än planerat för att slippa avgifter?

Svar:

Ja, du kan när som helst betala av ditt Klarna-saldo i förtid utan extra kostnad. Logga in på Klarna-appen eller Klarnas webbplats, gå till fliken ”Betalningar”, välj det aktuella köpet och klicka på ”Betala hela beloppet”. Följ sedan instruktionerna för att genomföra slutbetalningen och avsluta delbetalningsplanen.


Fråga:

Av Lars-Erik Sjöberg

21/04/2024

Hur ser jag mina delbetalningar på Klarna och när nästa betalning ska dras?

Svar:

Du kan enkelt se din betalningsplan genom att logga in på Klarna-appen eller Klarnas webbplats. Gå till fliken ”Betalningar” för att hitta alla dina aktiva köp och detaljerade betalningsscheman. Där ser du både kommande betalningar och kan även ändra betalningsalternativ vid behov.


Fråga:

Av Monika Zackrisson

17/04/2024

När får jag min beställning?

Svar:

Alla leveranser skickas av butikens leveranstjänst, så för att spåra din beställning och få mer information om leveranspolicyn rekommenderar vi att du besöker den aktuella butikens hemsida.

Använd spårningsnumret som du har fått i din orderbekräftelse via e-post. Om du inte har fått en leveransbekräftelse, vänligen kontakta butikens kundsupport.


Fråga:

Av Britt-Marie Birkestad

31/01/2024

Kan jag, som privatperson, få e-faktura från Klarna?

Svar:

Det är bäst att ställa sådana här frågor till Klarnas kundtjänst, men enligt vår kännedom är det för närvarande inte möjligt för privatpersoner att få en e-faktura från Klarna.

Klarna tillhandahåller sina tjänster främst till företag och handlare för att hantera betalningar och fakturering. För privatpersoner erbjuder Klarna istället olika betalningsalternativ som faktura, delbetalning eller direktbetalning vid köp online.

Men arbetsprocesser kan förändras, så det rekommenderas att skicka frågan direkt till Klarna.