Senast uppdaterat den 12/02/2024
Kundtjänst kontaktuppgifter för Klarna. Information för att kontakta Klarna via olika supportkanaler – telefonnummer, hemsida, e-postadress, chatt, whatsapp, facebook-sida, och mer.
Kundservice alternativ:
Klarna Kundservice – Telefonnummer
Klarnas kundtjänst telefonnummer: 08-120-120-10.
Klarnas kundcenter öppettider:
- Måndag-Torsdag: 08:30-19:00
- Fredag: 08:30-17:00
- Lördag-söndag: 10:00-17:00
Klarna Kundtjänst – Officiell Hemsida
På klarna.com kan du hitta allmän information, självbetjäning och support:
Klarna Kundservice – Chatt
Klarnas kundservice chat länk: klicka här.
Kontakt Klarnas Kundsupport – Facebook
Klarnas kundtjänst via facebook-sida: facebook.com/Klarna.
Klarna Kundservice – Twitter
Klarnas kundtjänst twitter länk: https://twitter.com/AskKlarna.
Klarna Kundservice – Instagram
Klarnas kundservice Instagram länk: instagram.com/klarna.
Klarna Kundtjänst via E-post
Ingen kundservice via e-post.
Klarna Kundservice – Postadress
Klarnas kundtjänst adress: Sveavägen 46, 111 34 Stockholm.
Om Klarna
Klarna är ett svenskt finansiellt techbolag så kallat ”fintechbolag” och grundades 2005. Klarna erbjuder betallösningar för kunder som handlar online via fakturor och betalningar i efterhand. År 2014 förvärvade Klarna företaget SOFORT och blev då i stället Klarna Group.
Klarna som koncern har cirka 3500 anställda, är verksamma i 17 länder med 250 000 butiker och har över 90 miljoner aktiva konsumenter. Det sker ungefär 2 miljoner transaktioner per dag genom Klarna.
Klarna har olika betaltjänster. Kunden kan antingen betala direkt, prova varan först och betala senare, eller dela upp sin betalning genom längre avbetalningar.
Klarna Kundrecensioner
Omöjligt att få svar på frågor
Ingen tel-kontakt
chat avslutas tvärt
etc
Får inte tillbaka för mycket betald summa.
Har betalat av misstag in dubbel summa, nu är det hopplöst att få tillbaka pengarna. Har säkert suttit i telefon i 4-5 timmar väntat och väntat på svar. Har fyllt in återbetalnings blanketten 3ggr. Nu vill Klarna att jag ska vända mej till deras kund ombud för att klaga. Var är problemet ???? BETALA inte med Klarna.
Svårt att nå kundtjänst i deras app samt hemsida. Det löste mitt problem till slut.
Jag hade betalat till deras konto i tid, men trots det så fick jag meddelande och påminnelser. Hamnade i långa telefonköer och märkliga chatt-avslut där rådet var att betala fakturan på nytt. Jag kontaktade banken som lämnade ut ett utdrag som styrkte min inbetalning, men det var mycket svårt att får svar. Jag var på väg att ge upp, men fick till slut kontakt med en person på Klarna som som lyckades lösa mitt problem på mycket kort tid vilket gladde mig rejält.
Företaget är det ledande i fakturaköp, men jag önskar att det blir bättre på mänsklig kontakt samt att det ska vara enklare med kontakten för oss som köper och säljer via Klarna.
Klarna går ej att nå!
Försöker nå er via telefon eller e-post. Det visar sig vara stört omöjligt! Jag får plats 135 i telefonkön och ni tar inte emot kundtjänstfrågor via e-post. Härmed slutar jag vara kund hos er. Detta är helt oacceptabelt. Er chatt bemannas numera av en AI-assistent. Var finns den personliga kontakten???
Det nya mailutförandet
Nu slutar jag att betala med Klarna eftersom betalning med telefonen/banken inte längre är möjligt
Vi försöker alltid att se till att informationen på denna webbplats är aktuell och korrekt. Om du har hittat något misstag eller om det saknas kontaktuppgifter, vänligen meddela oss.