Amazon Sverige
Amazon Sverige Översikt
Senaste Amazon Sverige Recensioner
Återbetalning vid utebliven leverans
Köpte en adventskalender till ett barnbarn. Beställning den 10 november. Fick efter någon vecka veta att den inte kunde levereras. Först efter fler påstötningar kom företaget på att de kunde vara lämpligt att betal tillbaka det belopp som jag lagt ut på köpet. Samtalen med företaget sker på en telefonlinje som närmast omöjliggör en seriös kommunikation. Först fick jag muntliga löften om återbetalning. Efter ytterligare samtal 2 månader från köpet, fick jag ett mail som bekräftar att jag skall få pengar i retur.
Aldrig mer en pryl från Amazon!
Kundtjänst
Det går inte att mejla till kundtjänst för att få svar. Var är mejadressen??? Jag har betalt med Swish för en mobiltelefon. Som banken verifierat att betalningen har skickats. Amazon har nekat betalningen och låst mitt konto. JAG VILL HA SVAR Vad är Amazons mejl konto???? Finns det något?????
Obefintlig kundtjänst
Amazon har debiterat mig 2 avgifter för Prime, när jag försöker åtgärda detta finns ingen kundtjänst i Sverige – bara en rundgång till samma sida med självhjälp. Skyltar med att man har epost, chat och telefonnummer – det finns inte. Att de inte ens tycks ha råd med en chat på svenska för kunna ställa saker till rätta är dåligt – särskilt som det inte verkar vara något fel på deras förmåga att fakturera.
Felaktig leveranstid
På sistone har jag märkt att Amazonleveranserna inte är tillräckligt tillförlitliga. Paketen anländer mycket senare än den angivna tiden i appen, och jag har varit tvungen att stanna hemma i över en halvtimme eftersom jag inte vill att paketet ska lämnas utanför min dörr.
Snabb leverans
Min beställning kom en dag efter att jag hade lagt den, och den var som förväntat.
Fantastisk upplevelse
Snabb leverans. Allt fungerade bra